MUZYCZNE JUBILEUSZE
Muzyka
Koncert
17 czerwca 2021, godz. 19:00
Kościół św. Kazimierza w Nowym Sączu
Wstęp:
Wstęp bezpłatny
W drugim koncercie XIX Sądeckiego Festiwalu Muzyki Organowej L’ARTE ORGANICA wystąpi organista z Niemiec - Jörg-Hannes Hahn.
PROGRAM
Marcel Dupré (1886-1971)
Preludium i fuga g-moll op. 7 nr 3
Jehan Alain (1911-1940)
Deux danses à Agni Yavishta AWV 61
Karl Hoyer (1891-1936)
Sonata d-moll op. 19
III. Molt’ adagio
Camille Saint-Säens (1835-1921)
Preludium i fuga C-dur op. 109 nr 3
Karl Hoyer (1891-1936)
Meditation op. 39 nr 2
Arthur Honegger (1892-1955)
Chorał d-moll H 14/II
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Fantazja i fuga g-moll BWV 542
Prowadzenie: Anna Woźniakowska
Preludium i fuga g-moll op. 7 nr 3
Jehan Alain (1911-1940)
Deux danses à Agni Yavishta AWV 61
Karl Hoyer (1891-1936)
Sonata d-moll op. 19
III. Molt’ adagio
Camille Saint-Säens (1835-1921)
Preludium i fuga C-dur op. 109 nr 3
Karl Hoyer (1891-1936)
Meditation op. 39 nr 2
Arthur Honegger (1892-1955)
Chorał d-moll H 14/II
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Fantazja i fuga g-moll BWV 542
Prowadzenie: Anna Woźniakowska
Jörg-Hannes Hahn
Studiował muzykę kościelną, grę na organach, fortepianie oraz dyrygenturę. Jest dyrektorem artystycznym takich zespołów jak Bachchor oraz Bachorchester Stuttgart, kameralnego chóru Cantus Stuttgart, jak również kierownikiem cyklu MUSIK AM 13. - jednego z najważniejszych festiwali muzyki sakralnej w Niemczech. Od 1996 jest wykładowcą gry organowej w Wyższej Szkole Muzycznej w Stuttgarcie. W roku 1997 wykonał w ramach cyklu recitali wszystkie dzieła Maxa Regera, a w 2000 - komplet kompozycji organowych Johanna Sebastiana Bacha (w ramach czternastotygodniowego cyklu koncertowego).
Występował z recitalami w większości krajów europejskich, Izraelu, Ameryce Południowej, Stanach Zjednoczonych, Rosji, Japonii, Singapurze, Korei Południowej i w Chinach. Był jurorem licznych konkursów organowych, jako profesor wizytujący (visiting profesor) prowadził kursy mistrzowskie w wielu rodzimych i zagranicznych uczelniach, m. in. w Konserwatorium Verdiego w Mediolanie, Czajkowskiego w Moskwie, Maeda University w Tokio czy Narodowym Uniwersytecie Sztuki w Seulu.
Nagrywał dla radia, telewizji, zarejestrował także szereg płyt CD. Znakomite recenzje zebrało jego nagranie dzieł Carla Philippa Emanuela Bacha, zrealizowane na słynnym historycznym instrumencie Marxa-Migendta w Berlinie-Karlshorst. Jest cenionym specjalistą z zakresu współczesnej muzyki sakralnej, zarówno instrumentalnej, jak i wokalnej. W 2007 roku został nominowany profesorem Uniwersytetu Sztuki w Stuttgarcie, a od 2018 roku jest redaktorem magazynu Musik und Kirche, najważniejszego periodyku poświęconego muzyce kościelnej na terenie krajów niemieckojęzycznej Europy.
Występował z recitalami w większości krajów europejskich, Izraelu, Ameryce Południowej, Stanach Zjednoczonych, Rosji, Japonii, Singapurze, Korei Południowej i w Chinach. Był jurorem licznych konkursów organowych, jako profesor wizytujący (visiting profesor) prowadził kursy mistrzowskie w wielu rodzimych i zagranicznych uczelniach, m. in. w Konserwatorium Verdiego w Mediolanie, Czajkowskiego w Moskwie, Maeda University w Tokio czy Narodowym Uniwersytecie Sztuki w Seulu.
Nagrywał dla radia, telewizji, zarejestrował także szereg płyt CD. Znakomite recenzje zebrało jego nagranie dzieł Carla Philippa Emanuela Bacha, zrealizowane na słynnym historycznym instrumencie Marxa-Migendta w Berlinie-Karlshorst. Jest cenionym specjalistą z zakresu współczesnej muzyki sakralnej, zarówno instrumentalnej, jak i wokalnej. W 2007 roku został nominowany profesorem Uniwersytetu Sztuki w Stuttgarcie, a od 2018 roku jest redaktorem magazynu Musik und Kirche, najważniejszego periodyku poświęconego muzyce kościelnej na terenie krajów niemieckojęzycznej Europy.
Kalendarium wydarzeń
Kino
Prelekcja / wykład
Seans filmowy
Klara Muu! - Akademia Przedszkolaka FILMINEK
18 - 30 czerwca 2021