NOWY SĄCZ NA 100-LECIE! MSZA DZIĘKCZYNNA PAWŁA MUZYKI – KONCERT SYMFONICZNY
Muzyka
Koncert
8 listopada 2019
piątek godz. 19:15
Bazylika św. Małgorzaty w Nowym Sączu
Wstęp:
Wstęp bezpłatny na podstawie wejściówek
Msza dziękczynna została skomponowana przez Pawła Muzykę z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości. Premiera utworu miała miejsce 11 listopada 2018 roku w Świątyni Opatrzności Bożej w Warszawie. Kompozycja, jak mówi jej twórca Paweł Muzyka, powstała z potrzeby serca i chęci opowiedzenia się w dźwiękach, jak w słowach, po stronie wartości związanych z wiarą, która Polakom dawała siłę do walki o wolność i oparcie duchowe.
Wystąpią:
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej
Chór Górecki Chamber Choir
Chór Dominanta Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Katarzyna Oleś Blacha - sopran
Monika Korybalska- mezzosopran
Tomasz Krzysica- tenor
Robert Gierlach - bas
Ryszard Cieśla - aktor
Tomasz Tokarczyk - Dyrygent
Produkcja: Instytut Promocji Kultury Polskiej w Krakowie
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej
Chór Górecki Chamber Choir
Chór Dominanta Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Katarzyna Oleś Blacha - sopran
Monika Korybalska- mezzosopran
Tomasz Krzysica- tenor
Robert Gierlach - bas
Ryszard Cieśla - aktor
Tomasz Tokarczyk - Dyrygent
Produkcja: Instytut Promocji Kultury Polskiej w Krakowie
ORKIESTRA AKADEMII BEETHOVENOWSKIEJ

Jeden z czołowych polskich zespołów symfonicznych młodego pokolenia. Tworzą go pasjonaci - najwybitniejsi studenci i absolwenci europejskich uniwersytetów muzycznych. Zespół rozpoczął działalność w 2003 roku, podczas 53 festiwalu Jünger Künstler Bayreuth.
W 2005 roku, za sprawą Prezes Elżbiety Pendereckiej, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, zadebiutowała podczas IX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie, gromadząc wyśmienite recenzje oraz otrzymując wiele zaproszeń do udziału w prestiżowych festiwalach w kraju i za granicą.
Orkiestra nagrała dotychczas dwadzieścia osiem płyt m.in. dla wytwórni DUX Poland, Centaur Reccord USA, Le Foxx Music czy Universal Music. Zespół podpisał również kontrakt z renomowaną oficyną wydawniczą EMI KPM, dla której regularnie nagrywa. OAB sięga również po klasykę muzyki rozrywkowej i filmowej. Na swym koncie ma nagrania ścieżek filmowych dla Warner Bros czy Monolith, współpracę z H. Zimmerem, E. Goldenthalem, M. Lorencem i J. A. P. Kaczmarkiem. Artystyczną i organizacyjną pieczę nad zespołem pełni od samego początku Marcin Klejdysz, który wraz z Elżbietą Penderecką, kreują nowoczesny - nieinstytucjonalny styl zarządzania dużym zespołem artystycznym.
Wysoką klasę orkiestry potwierdza również współpraca z największymi autorytetami sztuki dyrygenckiej, kompozytorami i solistami, wśród których znaleźli się m.in.: K. Penderecki, J. Kaspszyk, G. Chmura, C. Vasquez, S. Isserlis, K. Jabłoński, A. Kurzak, M. Walewska, A. Kobrin, G. Capuçon, K. Scherbakov, I. Wunder, C. Lindberg, O. Baadsvik, D. Trifonov czy J. Avdeeva.
OAB regularnie gości w prestiżowych salach koncertowych: Darmstadtium, Alte Oper Frankfurt, Konzerthaus Dortmund, Gesteig Monachium, w latach 2009-13 orkiestra wystąpiła w legendarnej Złotej Sali Musikverein w abonamentowym cyklu Musik der Meister.
Od listopada 2013, na zaproszenie artystów OAB, funkcję Principal Conductor przyjął maestro Jacek Kaspszyk. (www.oab.com.pl)
W 2005 roku, za sprawą Prezes Elżbiety Pendereckiej, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, zadebiutowała podczas IX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie, gromadząc wyśmienite recenzje oraz otrzymując wiele zaproszeń do udziału w prestiżowych festiwalach w kraju i za granicą.
Orkiestra nagrała dotychczas dwadzieścia osiem płyt m.in. dla wytwórni DUX Poland, Centaur Reccord USA, Le Foxx Music czy Universal Music. Zespół podpisał również kontrakt z renomowaną oficyną wydawniczą EMI KPM, dla której regularnie nagrywa. OAB sięga również po klasykę muzyki rozrywkowej i filmowej. Na swym koncie ma nagrania ścieżek filmowych dla Warner Bros czy Monolith, współpracę z H. Zimmerem, E. Goldenthalem, M. Lorencem i J. A. P. Kaczmarkiem. Artystyczną i organizacyjną pieczę nad zespołem pełni od samego początku Marcin Klejdysz, który wraz z Elżbietą Penderecką, kreują nowoczesny - nieinstytucjonalny styl zarządzania dużym zespołem artystycznym.
Wysoką klasę orkiestry potwierdza również współpraca z największymi autorytetami sztuki dyrygenckiej, kompozytorami i solistami, wśród których znaleźli się m.in.: K. Penderecki, J. Kaspszyk, G. Chmura, C. Vasquez, S. Isserlis, K. Jabłoński, A. Kurzak, M. Walewska, A. Kobrin, G. Capuçon, K. Scherbakov, I. Wunder, C. Lindberg, O. Baadsvik, D. Trifonov czy J. Avdeeva.
OAB regularnie gości w prestiżowych salach koncertowych: Darmstadtium, Alte Oper Frankfurt, Konzerthaus Dortmund, Gesteig Monachium, w latach 2009-13 orkiestra wystąpiła w legendarnej Złotej Sali Musikverein w abonamentowym cyklu Musik der Meister.
Od listopada 2013, na zaproszenie artystów OAB, funkcję Principal Conductor przyjął maestro Jacek Kaspszyk. (www.oab.com.pl)
GÓRECKI CHAMBER CHOIR

Górecki Chamber Choir to młody, dynamicznie rozwijający się profesjonalny zespół chóralny. Został stworzony przez Stowarzyszenie PASSIONART w oparciu o chór projektowy, który na zaproszenie Agencji Artystycznej PRESTO, Instytutu Muzyki i Tańca oraz PWN, pod nazwą Krakowscy śpiewacy w hołdzie H.M. Góreckiemu, dokonał w maju i czerwcu 2013 roku światowej premiery fonograficznej i prawykonania 20 odnalezionych pieśni kościelnych na chór mieszany a cappella H.M. Góreckiego. Płyta Z Pieśni Kościelnych (From Church Songs), wydana przez znakomitą firmę fonograficzną DUX spotkała się z wielkim uznaniem melomanów i krytyków.
W 2014 roku Górecki Chamber Choir zaprezentował nagrany materiał szerokiemu gronu odbiorców, występując z Ogólnopolskim Cyklem Koncertów Monograficznych, w ramach projektu realizowanego dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W maju 2015 r. Górecki Chamber Choir, wraz z Chórem Polskiego Radia i Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, zainaugurował Międzynarodowy Konkurs im. Ady Sari w Nowym Sączu, wykonując – pod dyrekcją Maestro José Cura – II Symfonię Resurrection G. Mahler’a. W kwietniu 2015 r. zespół wystąpił wraz z Sinfoniettą Cracovia, pod batutą Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, wykonując Requiem d-moll W. A. Mozarta. W grudniu 2014 r. zespół nawiązał współpracę z Akademią Muzyczną w Krakowie, nagrywając płytę z muzyką Jankowskiego, Popławskiego, Bodarenki oraz Botora.
Dyrektor Artystyczny: dr hab. Włodzimierz Siedlik
Manager: Mateusz Prendota
Inspektor: Małgorzata Such
W 2014 roku Górecki Chamber Choir zaprezentował nagrany materiał szerokiemu gronu odbiorców, występując z Ogólnopolskim Cyklem Koncertów Monograficznych, w ramach projektu realizowanego dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W maju 2015 r. Górecki Chamber Choir, wraz z Chórem Polskiego Radia i Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, zainaugurował Międzynarodowy Konkurs im. Ady Sari w Nowym Sączu, wykonując – pod dyrekcją Maestro José Cura – II Symfonię Resurrection G. Mahler’a. W kwietniu 2015 r. zespół wystąpił wraz z Sinfoniettą Cracovia, pod batutą Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, wykonując Requiem d-moll W. A. Mozarta. W grudniu 2014 r. zespół nawiązał współpracę z Akademią Muzyczną w Krakowie, nagrywając płytę z muzyką Jankowskiego, Popławskiego, Bodarenki oraz Botora.
Dyrektor Artystyczny: dr hab. Włodzimierz Siedlik
Manager: Mateusz Prendota
Inspektor: Małgorzata Such
CHÓR DOMINANTA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KRAKOWIE

Chór DOMINANTA Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie został założony w 1970 roku. Pierwszym, długoletnim dyrygentem był Śp. Zbigniew Ciuraba. W latach 2006-2008 chórem zajmowała się Aleksandra Boskovic-Różak. Od 2008 roku chór prowadzi Małgorzata Langer-Król.
DOMINANTA jest chórem mieszanym liczącym około 45-50 osób. Zespół składa się w większości ze studentów i absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Reprezentuje on swoją uczelnię podczas wielu koncertów, wydarzeń, festiwali i konkursów, zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Podczas 45-letniej działalności chór występował w takich krajach, jak: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Austria, Dania, Holandia, Czechy, Słowacja, Litwa, Grecja, Turcja, Kazachstan, Rosja.
Repertuar chóru obejmuje utwory polskie i zagraniczne, od renesansu po współczesną muzykę, także rozrywkową. Obok utworów a cappella, chór wykonuje wielkie formy muzyczne z towarzyszeniem orkiestry lub fortepianu.
DOMINANTA jest chórem mieszanym liczącym około 45-50 osób. Zespół składa się w większości ze studentów i absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Reprezentuje on swoją uczelnię podczas wielu koncertów, wydarzeń, festiwali i konkursów, zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Podczas 45-letniej działalności chór występował w takich krajach, jak: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Austria, Dania, Holandia, Czechy, Słowacja, Litwa, Grecja, Turcja, Kazachstan, Rosja.
Repertuar chóru obejmuje utwory polskie i zagraniczne, od renesansu po współczesną muzykę, także rozrywkową. Obok utworów a cappella, chór wykonuje wielkie formy muzyczne z towarzyszeniem orkiestry lub fortepianu.
Koncert NOWY SĄCZ NA 100-LECIE! MSZA DZIĘKCZYNNA PAWŁA MUZYKI dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Operacyjnego "Niepodległa"
Kalendarium wydarzeń

Sztuka
Wernisaż / finisaż
Czym życie potrafi zaskoczyć - wernisaż wystawy Grażyny Kulig
7 listopada 2019, godz. 18:00 - 20:00
Galeria Sztuki SOKÓŁ

Edukacja
Muzyka
Warsztat
Metodyczne Warsztaty dla Kapelmistrzów - część II
9 - 17 listopada 2019
Łapsze Niżne, Mszana Górna, Cianowice