Logo - SOKÓŁ Małopolskie Centrum Kultury, Instytucja Kultury Województwa Małopolskiego

Między Europą a Ameryką - koncert organowy z cyklu THESAURUS ECCLESIAE

Muzyka Koncert

30 września 2019

poniedziałek godz. 19:00

kościół św. Kazimierza w Nowym Sączu

Wstęp: Wstęp bezpłatny
W koncercie pn. "Między Europą a Ameryką" wystąpi Ilona Kubiaczyk-Adler.
W programie:
Jan Podbielski (ca. 1650–ca. 1730) - Praeludium
Johann Jakob Froberger (1616–1667) - Capriccio FbWV 503
Johann Gottlieb Graun (1703–1771) - Animoso z koncertu organowego g-moll
Johann Sebastian Bach (1685-1750) - Toccata in d “dorycka” BWV 538
Clara Schumann (1819-1896) – Preludium i fuga B-dur op. 16 nr 2
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) - Chorał i wariacje na temat “Vater unser im Himmelreich (Ojcze nasz, któryś jest w niebie)” z Sonaty d-moll op. 65 nr 6

Margaret V. Sandresky (b. 1921) – Wariacje na temat hymnu “Morning Star” (Gwiazda Poranna)
1. Trio
2. Pastorale
3. Allegro giocoso
4. Andante moderato
5. Lento
6. Allegro con fuoco

Jacob Adler (b. 1980) - “Kosmogonik” (2011)

Ilona Kubiaczyk-Adler

Organistka Ilona Kubiaczyk-Adler ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi (Magister Sztuki), Konserwatorium w Amsterdamie w Holandii (Magister Sztuk Muzycznych), oraz Uniwersytet Stanowy w Arizonie w USA (Doktor Sztuk Muzycznych). Uczyła się gry na organach u Kimberly Marshall, Jacques’a van Oortmerssen’a, Ireny Wisełki-Cieślar i Grażyny Fajkowskiej. W trakcie studiów uczestniczyła w kursach i lekcjach prywatnych prowadzonych przez wybitnych europejskich artystów, m.in.: Olivier Latry, Guy Bovet, Ludger Lohmann, John Scott, Susan Landale, Pieter van Dijk, Lorenzo Ghielmi, Peter Planyavsky, Wolfgang Seifen. Brała udział w międzynarodowych konkursach muzyki organowej: zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie interpretacji muzyki francuskiej w Warszawie, została finalistką konkursu w Lejdzie w Holandii, półfinalistką konkursu w Irlandii i konkursu Westfield w stanie Nowy Jork. Wykładała na Akademii Muzycznej w Łodzi i na Uniwersytecie Stanowym w Arizonie.

W 2015 roku nagrała album “Antique Sound Palette” na zrekonstruowanych organach Hildebrandta z 1719 roku w Pasłęku, w Polsce. Kulminacją współpracy z grupą utalentowanych artystów, reżyserów dźwięku i muzyków było wydanie płyty w 2016 roku i jej prezentacja w Amerykańskim Radio Publicznym „Pipedreams”. Więcej informacji na temat tego projektu można znaleźć na stronie www.kubiaczyk.com.

Do najciekawszych profesjonalnych angaży zalicza występy w Oude Kerk, Nieuwe Kerk, Orgelpark i Muzeum van Gogha w Amsterdamie, w Sint Laurenskerk w Alkmaar, w Issue Project Room w Nowym Jorku, w festiwalu „Right Brain Rising!” w Arizonie, festiwalu „Musica Moderna” w Łodzi, z Orkiestrą Amerykańskich Sił Powietrznych w Waszyngtonie, w Międzynarodowej Akademii Organowej w Göteborgu w Szwecji, oraz na Uniwersytecie Cornell w stanie Nowy Jork.

Obecnie mieszka w Phoenix, USA. Na początku 2019 roku objęła stanowisko Vice-Dyrektor d/s Muzyki i Sztuki oraz Organistki Tytularnej w Kościele Prezbiteriańskim Pinnacle w Scottsdale, gdzie gra na mistrzowskim instrumencie Richards & Fowkes op. 14. Wcześniej pracowała jako Vice-Dyrektor d/s Muzyki i Organistka w Kościele Episkopalnym Wszystkich Świętych w Phoenix, oraz jako Dyrektor Muzyczny w Kościele Episkopalnym Bożego Narodzenia w Scottsdale, gdzie promowała muzykę klasyczną jako Dyrektor Artystyczny festiwalu „Arts at Nativity”. Ilona jest członkiem Związku Muzyków Anglikańskich, Związku Amerykańskich Dyrygentów Chóralnych, zajmuje stanowisko Przewodniczącej d/s Edukacji oraz zasiada w zarządzie lokalnego oddziału Amerykańskiego Związku Organistów (AGO). Uczy prywatnie, oraz koncertuje w Europie i Stanach Zjednoczonych jako solistka, kameralistka, w duecie Zeelab z Jacobem Adlerem, oraz w Duo Polonaise ze skrzypaczką Dagmarą Suchoń Hobbs. W wolnych chwilach lubi chodzić po górach, jeździć na rowerze i uprawiać jogę. Jest szczęśliwą matką dwóch synów.