Barok wiecznie żywy
Muzyka
Koncert
4 lipca 2024, godz. 19:00
Bazylika św. Małgorzaty w Nowym Sączu
Wstęp:
wolny
Podczas czwartego koncertu XXII Sądeckiego Festiwalu Muzyki Organowej L’ARTE ORGANICA, który odbędzie się pod hasłem „Barok wiecznie żywy”, usłyszymy utwory w wykonaniu estońskiej artystki Ines Maidre. Wydarzenie odbędzie się w czwartek, 4 lipca 2024 roku, o godzinie 19:00 w Bazylice św. Małgorzaty w Nowym Sączu.
program
Johann Kaspar Kerll (1627-1693)
Georg Böhm (1661-1733)
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Rudolf Tobias (1873-1918)
Peeter Süda (1883-1920)
Jean Langlais (1907-1991)
Pierre Cochereau (1924-1984 )
Passacaglia in d
Georg Böhm (1661-1733)
Preludium chorałowe Vater unser im Himmelreich
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Fantazja G-dur / Pièce d’Orgue BWV 572
Très vitement
Gravement
Lentement
Rudolf Tobias (1873-1918)
Preludium chorałowe Fröhlich soll mein Herze springen
Peeter Süda (1883-1920)
Preludium i fuga g-moll
Jean Langlais (1907-1991)
Suite folklorique op. 77
IV. Canzona
Pierre Cochereau (1924-1984 )
Suite à la française sur des thèmes populaires
VI. Menuet: V'là l'bon vent
III. Gigue: Compagnons de la Marjolaine
IV. Musette: Nous n'irons plus au bois
VII. Toccata: Marche des Rois
INES MAIDRE
Ukończyła Estońską Akademię Muzyczną w Tallinie uzyskując dyplomy z wyróżnieniem w zakresie organów i fortepianu. Naukę kontynuowała u Daniela Rotha w Paryżu, którą ukoronowała otrzymaniem Prix d’excellence avec les félicitations. W roku 1991 zdobyła I nagrodę w zakresie interpretacji muzyki organowej w ramach Concours Musicale d’Ile de France. Była pedagogiem Estońskiej Akademii Muzycznej, obecnie jest profesorem Królewskiej Akademii Muzycznej im. Edwarda Griega na Uniwersytecie w Bergen w Norwegii.
Podczas ostatnich dwudziestu lat występowała w ramach wielu prestiżowych festiwali w Europie i Ameryce, także jako solistka w koncertach organowch i dziełach koncertowych Poulenca, Jongena, Barbera, Lepnurma, Kappa i innych. Jej współpraca z licznymi solistami oraz zespołami zaowocowała występami ze scholami gregoriańskimi, zespołami realizującymi układy choreograficzne, a także zestawieniem dźwięku organów z brzmieniem trąbki, saksofonu, perkusji, skrzypiec, syntezatora.
Udziela się jako pedagog w ramach licznych kursów mistrzowskich oraz konferencji organologicznych. Jako klawesynistka – członkini zespołu Musica Celines – wykonuje repertuar klawiszowy od wczesnego renesansu po późny barok. Dokonała nagrań płyt CD: dzieła organowe Peetera Südy oraz Rudolfa Tobiasa (wyd. przez Toccata Classics), Bells in the Organ, Hommage a la Cathedrale, Cantus Nordicus, Revived in Tango (Grappa) oraz kompozycje Anti Marguste i Artura Kappa (Eres).
Podczas ostatnich dwudziestu lat występowała w ramach wielu prestiżowych festiwali w Europie i Ameryce, także jako solistka w koncertach organowch i dziełach koncertowych Poulenca, Jongena, Barbera, Lepnurma, Kappa i innych. Jej współpraca z licznymi solistami oraz zespołami zaowocowała występami ze scholami gregoriańskimi, zespołami realizującymi układy choreograficzne, a także zestawieniem dźwięku organów z brzmieniem trąbki, saksofonu, perkusji, skrzypiec, syntezatora.
Udziela się jako pedagog w ramach licznych kursów mistrzowskich oraz konferencji organologicznych. Jako klawesynistka – członkini zespołu Musica Celines – wykonuje repertuar klawiszowy od wczesnego renesansu po późny barok. Dokonała nagrań płyt CD: dzieła organowe Peetera Südy oraz Rudolfa Tobiasa (wyd. przez Toccata Classics), Bells in the Organ, Hommage a la Cathedrale, Cantus Nordicus, Revived in Tango (Grappa) oraz kompozycje Anti Marguste i Artura Kappa (Eres).
Kalendarium wydarzeń
Sztuka
Warsztat
WAKACYJNE ART KAFE
4 - 25 lipca 2024
Galeria Sztuki Współczesnej BWA SOKÓŁ
cykl: LATO ART