Piękne głosy z Ukrainy
Muzyka
Koncert
30 marca 2022, godz. 18:00
sala im. R. Sichrawy, MCK SOKÓŁ
Wstęp:
1 zł
Dodatkowe informacje:
Bilety dostępne on-line oraz w kasie MCK SOKÓŁ (Nowy Sącz, ul. Długosza 3, tel. 18 44 82 600 pn.-pt. 8:00-20:00, sob.-nd. 15:00-20:00).
W środę 30 marca o godz. 18:00 w sali im. Romana Sichrawy w Małopolskim Centrum Kultury SOKÓŁ odbędzie się koncert pt. PIĘKNE GŁOSY Z UKRAINY w wykonaniu solistów Oper we Lwowie, Kijowie oraz Krakowie.
Ideą koncertu jest okazanie solidarności z artystami ukraińskimi, wykonawcami koncertu będą bowiem wybitni śpiewacy, którzy z falą uchodźców przybyli z Ukrainy do Polski: Lubov Kachala – sopran (solistka Opery Narodowej we Lwowie) oraz Irina Petrova – mezzosopran (solistka Opery Narodowej w Kijowie). W koncercie wystąpią również: Wołodymyr Pańkiw – bas (solista Opery Krakowskiej), Olga Tsymbaluk - fortepian (Opera Krakowska, Akademia Muzyczna w Krakowie) oraz Katarzyna Pater, która poprowadzi koncert.
W programie koncertu artyści zaprezentują repertuar klasyczny oraz utwory kompozytorów ukraińskich i polskich.
W programie koncertu artyści zaprezentują repertuar klasyczny oraz utwory kompozytorów ukraińskich i polskich.
Zbiórka pieniędzy
W czasie koncertu Fundacja Rozwoju Sądecczyzny prowadzić będzie zbiórkę pieniężną na rzecz pomocy mieszkańcom Ukrainy.
Serdecznie zapraszamy – bądźmy solidarni – pomóżmy ukraińskim artystom i mieszkańcom Ukrainy.
Serdecznie zapraszamy – bądźmy solidarni – pomóżmy ukraińskim artystom i mieszkańcom Ukrainy.
Lubov Kachala – sopran
Urodziła się w Złoczowie w Ukrainie.
Średnią szkołe muzyczną na wydziale wokalnym ukończyła we Lwowie w klasie profesora W.W. Dudara. Akademię Muzyczną we Lwowie skończyła na wydziale wokalno-operowym w klasie śpiewu solowego profesora W. D. Ignatenki.
Od 2002 roku jest solistką Narodowego Teatru Opery i Baletu we Lwowie im. Salomei Kruszelnickiej.
W macierzystym Teatrze śpiewa między innymi partie: Natałki w operze „ Natałka Połtawka” Mykoły Łysenki, Anny w operze „ Skradzione szczęście” Julija Mejtusa, Eurydyki w operze „ Orfeusz i Euredyka” Christopha Willibalda Glucka, Donny Elwiry w operze „ Don Giovanni” oraz Paminy w „Czarodziejskim flecie” Wolfganga Amadeusza Mozarta, Micaëli w operze „ Carmen” Georgesa Bizeta, Hanny w operze „Straszny dwór” Stanisława Moniuszki, Neddy w operze „Pajace” Rugierra Leoncavalla. Jest również odtwórczynią partii w operach Giacomo Pucciniego: Mimì w „Cyganerii”, Cio-Cio-San w „Madame Butterfly”, Liu w „ Turandot” oraz Florii Toski w operze „ Tosca”.
Artystka koncertuje w Ukrainie i w państwach UE z repertuarem kameralnym. W swoim repertuarze ma utwory kameralne i pieśni ukraińskich i światowych kompozytorów.
Od 2011 roku Lubow Kachala prowadzi klasę śpiewu na Akademii Muzycznej we Lwowie.
W 2020 roku Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zelenski nadał Lubow Kachale, solistce Narodowego Teatru Opery i Baletu im. Salomei Kruszelnickiej we Lwowie, tytuł Narodowej Artystki Ukrainy.
Średnią szkołe muzyczną na wydziale wokalnym ukończyła we Lwowie w klasie profesora W.W. Dudara. Akademię Muzyczną we Lwowie skończyła na wydziale wokalno-operowym w klasie śpiewu solowego profesora W. D. Ignatenki.
Od 2002 roku jest solistką Narodowego Teatru Opery i Baletu we Lwowie im. Salomei Kruszelnickiej.
W macierzystym Teatrze śpiewa między innymi partie: Natałki w operze „ Natałka Połtawka” Mykoły Łysenki, Anny w operze „ Skradzione szczęście” Julija Mejtusa, Eurydyki w operze „ Orfeusz i Euredyka” Christopha Willibalda Glucka, Donny Elwiry w operze „ Don Giovanni” oraz Paminy w „Czarodziejskim flecie” Wolfganga Amadeusza Mozarta, Micaëli w operze „ Carmen” Georgesa Bizeta, Hanny w operze „Straszny dwór” Stanisława Moniuszki, Neddy w operze „Pajace” Rugierra Leoncavalla. Jest również odtwórczynią partii w operach Giacomo Pucciniego: Mimì w „Cyganerii”, Cio-Cio-San w „Madame Butterfly”, Liu w „ Turandot” oraz Florii Toski w operze „ Tosca”.
Artystka koncertuje w Ukrainie i w państwach UE z repertuarem kameralnym. W swoim repertuarze ma utwory kameralne i pieśni ukraińskich i światowych kompozytorów.
Od 2011 roku Lubow Kachala prowadzi klasę śpiewu na Akademii Muzycznej we Lwowie.
W 2020 roku Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zelenski nadał Lubow Kachale, solistce Narodowego Teatru Opery i Baletu im. Salomei Kruszelnickiej we Lwowie, tytuł Narodowej Artystki Ukrainy.
Irina Petrova – mezzosopran
Urodzona w Dniepropetrowsku w Ukrainie.
Ukończyła klasę fortepianu w podstawowej szkole muzycznej i kontynuowała naukę w średniej szkole muzycznej im. Michała Glinki, a następnie ukończyła kierunek śpiewu solowego w konserwatorium im. Michaiła Glinki w Dniepropetrowsku w roku 2009.
Jest laureatką wielu konkursów wokalnych: I nagrody na Konkursie Wokalnym im. Borysa Gmyryi w Kijowie, I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Orfeusz” w Wołgogradzie w Rosji, II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Krymska wiosna” w Jałcie oraz dyplomu na Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Śpiewaków Operowych im. Salomei Kruszelnickiej we Lwowie.
Zadebiutowała partią Cherubina w operze „Wesele Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta w roku 2006. W tym samym roku została solistką Opery i Baletu w Dniepropetrowsku. Wielokrotnie występowała w partii Carmen w operze Bizeta pod tym samym tytułem w Niemczech i Holandii, na Białorusi, w Korei Południowej, w Polsce w Operze Nova w Bydgoszczy oraz w operach ukraińskich: we Lwowie, Charkowie oraz Kijowie. Z kolei w partii Flory w operze „Traviata” Giuseppe Verdiego wystąpiła w operach w Holandii i Belgii.
Od roku 2011 jest solistką Narodowego Teatru Opery i Baletu Ukrainy w Kijowie.
Ukończyła klasę fortepianu w podstawowej szkole muzycznej i kontynuowała naukę w średniej szkole muzycznej im. Michała Glinki, a następnie ukończyła kierunek śpiewu solowego w konserwatorium im. Michaiła Glinki w Dniepropetrowsku w roku 2009.
Jest laureatką wielu konkursów wokalnych: I nagrody na Konkursie Wokalnym im. Borysa Gmyryi w Kijowie, I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Orfeusz” w Wołgogradzie w Rosji, II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Krymska wiosna” w Jałcie oraz dyplomu na Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Śpiewaków Operowych im. Salomei Kruszelnickiej we Lwowie.
Zadebiutowała partią Cherubina w operze „Wesele Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta w roku 2006. W tym samym roku została solistką Opery i Baletu w Dniepropetrowsku. Wielokrotnie występowała w partii Carmen w operze Bizeta pod tym samym tytułem w Niemczech i Holandii, na Białorusi, w Korei Południowej, w Polsce w Operze Nova w Bydgoszczy oraz w operach ukraińskich: we Lwowie, Charkowie oraz Kijowie. Z kolei w partii Flory w operze „Traviata” Giuseppe Verdiego wystąpiła w operach w Holandii i Belgii.
Od roku 2011 jest solistką Narodowego Teatru Opery i Baletu Ukrainy w Kijowie.
Wołodymyr Pańkiw – bas
Urodził się w Drohobyczu w Ukrainie, studiował na wydziale wokalnym w Wyższym Instytucie Muzycznym im. Łysenki we Lwowie, potem w Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończył w 2004 r.
Jest solistą Opery Krakowskiej, gdzie zadebiutował jako Sarastro w operze „Czarodziejski flet” Wolfganga Amadeusza Mozarta. Na krakowskiej scenie kreował również m.in. partie Colline w „Cyganerii” Giacomo Pucciniego, Rajmonda w „Łucji z Lammermoor” Gaetano Donizettiego, Stolnika w „Halce” Stanisława Moniuszki, Ojca Rangier w „Diabłach z Loudun” Krzysztofa Pendereckiego, „Mefista” w Fauście Charlesa Gounoda, Komandora w „Don Giovannim” Wolfganga Amadeusza Mozarta, Gremina w „Eugeniuszu Onieginie” Piotra Czajkowskiego, Dulcamarę w „Napoju miłosnym” Gaetano Donizettiego, Bartolo w „Weselu Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta, Ferrando w „Trubadurze” Giuseppe Verdiego, Króla Treflowego w „Miłości do trzech pomarańczy” Sergiusza Prokofiewa, tytułowego Mefistofelesa w operze Arrigo Boita (również w premierowych spektaklach w Trondheim w Norwegii).
Śpiewał partię Zaccaria w „Nabucco” Giuseppe Verdiego na scenach operowych w Poznaniu, we Lwowie, Wrocławiu i w Gdańsku, jako Basilio wystąpił w „Cyruliku sewilskim” Gioacchino Rossiniego na deskach Opera Lyra w Ottawie. Współpracuje z Operą Narodową w Warszawie, Operą Wrocławską i Operą na Zamku w Szczecinie. Występuje również w repertuarze oratoryjnym.
Jest solistą Opery Krakowskiej, gdzie zadebiutował jako Sarastro w operze „Czarodziejski flet” Wolfganga Amadeusza Mozarta. Na krakowskiej scenie kreował również m.in. partie Colline w „Cyganerii” Giacomo Pucciniego, Rajmonda w „Łucji z Lammermoor” Gaetano Donizettiego, Stolnika w „Halce” Stanisława Moniuszki, Ojca Rangier w „Diabłach z Loudun” Krzysztofa Pendereckiego, „Mefista” w Fauście Charlesa Gounoda, Komandora w „Don Giovannim” Wolfganga Amadeusza Mozarta, Gremina w „Eugeniuszu Onieginie” Piotra Czajkowskiego, Dulcamarę w „Napoju miłosnym” Gaetano Donizettiego, Bartolo w „Weselu Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta, Ferrando w „Trubadurze” Giuseppe Verdiego, Króla Treflowego w „Miłości do trzech pomarańczy” Sergiusza Prokofiewa, tytułowego Mefistofelesa w operze Arrigo Boita (również w premierowych spektaklach w Trondheim w Norwegii).
Śpiewał partię Zaccaria w „Nabucco” Giuseppe Verdiego na scenach operowych w Poznaniu, we Lwowie, Wrocławiu i w Gdańsku, jako Basilio wystąpił w „Cyruliku sewilskim” Gioacchino Rossiniego na deskach Opera Lyra w Ottawie. Współpracuje z Operą Narodową w Warszawie, Operą Wrocławską i Operą na Zamku w Szczecinie. Występuje również w repertuarze oratoryjnym.
źródło: Opera Krakowska
Olga Tsymbaluk – fortepian
Urodziła się we Lwowie w Ukrainie. Jest pianistką, kameralistką i korepetytorem operowym.
W 2000 roku z wyróżnieniem ukończyła Lwowską Szkołę Muzyczną im. Salomei Kruszelnickiej. Studia magisterskie oraz podyplomowe w zakresie gry na fortepianie ukończyła w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Romany Podsadeckiej-Ostafil. Kameralistykę studiowała w klasie prof. Kai Danczowskiej.
Obecnie jest związana z Wydziałem Wokalno-Aktorskim macierzystej uczelni. Pracuje jako korepetytor operowy oraz muzyk-solista w Operze Krakowskiej. Brała udział w takich spektaklach, jak Podróż zimowa F. Schuberta do słów S. Barańczaka w reżyserii Józefa Opalskiego, Cabaret Lunaire A. Schoenberga z Agatą Zubel w roli głównej, Kopciuszek do muzyki G. Rossiniego w reżyserii Giorgia Madii, Cyrulik Sewilski G. Rossiniego w reżyserii Jerzego Stuhra oraz w wielu koncertach wokalnej muzyki kameralnej, organizowanych przez Operę Krakowską.
Trzykrotnie występowała z Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej, jest laureatką konkursów pianistycznych oraz dyplomów za wyróżniający się akompaniament. Współpracowała z Chórem Polskiego Radia, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Trondheim Symphony Orchester&Opera, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Jest zapraszana do udziału w kursach mistrzowskich oraz konkursów wokalnych w charakterze pianisty-akompaniatora.
Jako kameralistka, prowadzi aktywną działalność koncertową, współpracując z wieloma instrumentalistami oraz śpiewakami.
W 2000 roku z wyróżnieniem ukończyła Lwowską Szkołę Muzyczną im. Salomei Kruszelnickiej. Studia magisterskie oraz podyplomowe w zakresie gry na fortepianie ukończyła w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Romany Podsadeckiej-Ostafil. Kameralistykę studiowała w klasie prof. Kai Danczowskiej.
Obecnie jest związana z Wydziałem Wokalno-Aktorskim macierzystej uczelni. Pracuje jako korepetytor operowy oraz muzyk-solista w Operze Krakowskiej. Brała udział w takich spektaklach, jak Podróż zimowa F. Schuberta do słów S. Barańczaka w reżyserii Józefa Opalskiego, Cabaret Lunaire A. Schoenberga z Agatą Zubel w roli głównej, Kopciuszek do muzyki G. Rossiniego w reżyserii Giorgia Madii, Cyrulik Sewilski G. Rossiniego w reżyserii Jerzego Stuhra oraz w wielu koncertach wokalnej muzyki kameralnej, organizowanych przez Operę Krakowską.
Trzykrotnie występowała z Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej, jest laureatką konkursów pianistycznych oraz dyplomów za wyróżniający się akompaniament. Współpracowała z Chórem Polskiego Radia, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Trondheim Symphony Orchester&Opera, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Jest zapraszana do udziału w kursach mistrzowskich oraz konkursów wokalnych w charakterze pianisty-akompaniatora.
Jako kameralistka, prowadzi aktywną działalność koncertową, współpracując z wieloma instrumentalistami oraz śpiewakami.
Wydarzenie organizowane w ramach cyklu „Solidarni z Ukrainą”.