Pokaz filmu "BESTIA" z Polą Negri i muzyką Marcina Maseckiego | LIVE STREAMING
Kino
Muzyka
Prelekcja / wykład
Seans filmowy
11 grudnia 2020
piątek godz. 19:00
online
Wstęp:
Bezpłatny dostęp
Dodatkowe informacje:
Kod dostępu: 110LATKINA
Uwaga! Logowanie do transmisji jest możliwe najwcześniej o godzinie startu wydarzenia.
Uwaga! Logowanie do transmisji jest możliwe najwcześniej o godzinie startu wydarzenia.
W związku z decyzją o zamknięciu instytucji kultury spowodowanej aktualną sytuacją epidemiczną w kraju pokaz filmu odbędzie się online 11 grudnia 2020 o godzinie 19.00.
W ramach obchodów jubileuszu 110-lecia kina w SOKOLE zaprezentowana zostanie odrestaurowana cyfrowo wersja filmu 4K z muzyką na żywo w wykonaniu Marcina Maseckiego, jednego z najbardziej oryginalnych i wszechstronnych artystów polskiej sceny muzycznej.
wstęp: Stanisław Janicki
/krytyk filmowy, reżyser, scenarzysta, autor i prowadzący program "W starym kinie"/
wstęp: Stanisław Janicki
/krytyk filmowy, reżyser, scenarzysta, autor i prowadzący program "W starym kinie"/
Jak wziąć udział w wydarzeniu?
- W dniu transmisji (11 grudnia o godz. 19:00) wejdź na stronę: live.bilety24.pl
- W polu "Kod biletu" wpisz: 110LATKINA
- Naciśnij przycisk "Wejdź" i usiądź wygodnie ;)
BESTIA
Reżyser i scenarzysta: Aleksander Hertz
Obsada: Pola Negri, Witold Kuncewicz, Jan Pawłowski, Maria Dulęba, Mia Mara
Rok produkcji: 1917/1921
Kraj produkcji: Polska
Tragiczna historia miłosnego trójkąta. Pola, dziewczyna z prowincji, wykorzystując zakochanego w niej Dmitriego, ucieka z domu. Trafia do wielkiego miasta, gdzie zostaje znaną tancerką i poznaje bogatego przedsiębiorcę Alexisa. Niebawem do miasta przyjeżdża szukający zemsty Dmitri. Bestia jest najstarszym i jedynym z polskiego okresu kariery zachowanym filmem z udziałem Poli Negri, gwiazdy wytwórni Sfinks. Dzięki roli w Bestii aktorka została dostrzeżona i po zakończeniu kontraktu ze Sfinksem kontynuowała karierę w Niemczech. Tam nawiązała współpracę z Ernstem Lubitschem, która otworzyła jej drzwi do Hollywood. Film przetrwał dzięki dystrybucji w USA i marketingowemu fortelowi nowojorskiego prawnika, który z polskiej Bestii zrobił amerykańską The Polish Dancer. Wszystkie polskie kopie filmu zaginęły lub zostały zniszczone w czasie wojny. Kopia nitro filmu zachowała się w Museum of Modern Art w Nowym Jorku.
(źródło: FINA)
Obsada: Pola Negri, Witold Kuncewicz, Jan Pawłowski, Maria Dulęba, Mia Mara
Rok produkcji: 1917/1921
Kraj produkcji: Polska
Tragiczna historia miłosnego trójkąta. Pola, dziewczyna z prowincji, wykorzystując zakochanego w niej Dmitriego, ucieka z domu. Trafia do wielkiego miasta, gdzie zostaje znaną tancerką i poznaje bogatego przedsiębiorcę Alexisa. Niebawem do miasta przyjeżdża szukający zemsty Dmitri. Bestia jest najstarszym i jedynym z polskiego okresu kariery zachowanym filmem z udziałem Poli Negri, gwiazdy wytwórni Sfinks. Dzięki roli w Bestii aktorka została dostrzeżona i po zakończeniu kontraktu ze Sfinksem kontynuowała karierę w Niemczech. Tam nawiązała współpracę z Ernstem Lubitschem, która otworzyła jej drzwi do Hollywood. Film przetrwał dzięki dystrybucji w USA i marketingowemu fortelowi nowojorskiego prawnika, który z polskiej Bestii zrobił amerykańską The Polish Dancer. Wszystkie polskie kopie filmu zaginęły lub zostały zniszczone w czasie wojny. Kopia nitro filmu zachowała się w Museum of Modern Art w Nowym Jorku.
(źródło: FINA)
MARCIN MASECKI
Marcin Masecki to jeden z najbardziej oryginalnych i wszechstronnych muzyków na polskiej scenie muzycznej. Gra na wszystkich instrumentach klawiszowych, komponuje, dyryguje, aranżuje i kuratoruje. Jego działalność obejmuje szerokie spektrum stylistyczne, a wirtuozowskie łączenie gatunków oraz łamanie granicy między sztuką wysoką a rozrywkową stały się jego znakami rozpoznawczymi.
Pierwszą pasją Maseckiego jest jazz i muzyka improwizowana. Wśród wielu projektów na pierwszy plan wybija się Jazz Band Młynarski-Masecki, prowadzony wspólnie z Janem Młynarskim. Zespół skupia się na polskim, przedwojennym repertuarze rozrywkowym. Nie jest to jednak grupa rekonstrukcyjna. Nowe aranżacje Maseckiego to muzyka stara i nowa jednocześnie. “Tak by grali polscy jazzmani, gdyby ich kariery nie zostały przerwane przez wojnę” - Tomasz Lerski, varsavianista.
W ciągu ostatnich lat Masecki dyrygował wieloma orkiestrami i zespołami. Wśród nich Orkiestra Palais Royale, z którą prawykonał oryginalną wersje Koncertu Fortepianowego Gershwina w Studio Koncertowym Polskiego Radia, oraz jego ulubiony nonet Polonezy, prezentujący autorski zestaw polskich tańców narodowych.
Masecki to również kurator stołecznego życia muzycznego. Co roku organizuje cykliczne imprezy w ramach letniego programu Plac Defilad przy Teatrze Studio. W 2018 r. były to Dżemsesje klasyczne, czyli przeniesienie jazzowego formatu jam session na grunt klasyczny. Rok wcześniej Transkrypcje - cotygodniowe koncerty prezentujące wszystkie symfonie Beethovena w kameralnych opracowaniach.
Jako kompozytor jest regularnie zapraszany przez inne zespoły i instytucje. Jego ostatnia premiera to Płaczemy, zamówiona przez wrocławski festiwal Jazztopad. W 2019 r. światło dzienne ujrzy Druga Symfonia, pisana dla orkiestry grającej na instrumentach dawnych Capelli Cracoviensis.
Masecki pisze także muzykę do filmu oraz teatru. Był aranżerem, kompozytorem i konsultantem muzycznym w filmie Zimna Wojna Pawła Pawlikowskiego (nagroda „Najlepszy Reżyser” na festiwalu filmowym w Cannes 2018). Skomponował piosenkę i wystąpił w nowym filmie Agnieszki Holland Gareth Jones. Pisał również do seriali telewizyjnych Ślepnąc od Świateł Krzysztofa Skoniecznego (produkcja HBO) i stworzonego dla platformy Netflix serialu 1983 w reżyserii m.in. Agnieszki Holland. Wcześniej stworzył ścieżkę dźwiękową do filmu Obce Niebo Dariusza Gajewskiego oraz Fuck For Forrest Michała Marczaka.
Pierwszą pasją Maseckiego jest jazz i muzyka improwizowana. Wśród wielu projektów na pierwszy plan wybija się Jazz Band Młynarski-Masecki, prowadzony wspólnie z Janem Młynarskim. Zespół skupia się na polskim, przedwojennym repertuarze rozrywkowym. Nie jest to jednak grupa rekonstrukcyjna. Nowe aranżacje Maseckiego to muzyka stara i nowa jednocześnie. “Tak by grali polscy jazzmani, gdyby ich kariery nie zostały przerwane przez wojnę” - Tomasz Lerski, varsavianista.
W ciągu ostatnich lat Masecki dyrygował wieloma orkiestrami i zespołami. Wśród nich Orkiestra Palais Royale, z którą prawykonał oryginalną wersje Koncertu Fortepianowego Gershwina w Studio Koncertowym Polskiego Radia, oraz jego ulubiony nonet Polonezy, prezentujący autorski zestaw polskich tańców narodowych.
Masecki to również kurator stołecznego życia muzycznego. Co roku organizuje cykliczne imprezy w ramach letniego programu Plac Defilad przy Teatrze Studio. W 2018 r. były to Dżemsesje klasyczne, czyli przeniesienie jazzowego formatu jam session na grunt klasyczny. Rok wcześniej Transkrypcje - cotygodniowe koncerty prezentujące wszystkie symfonie Beethovena w kameralnych opracowaniach.
Jako kompozytor jest regularnie zapraszany przez inne zespoły i instytucje. Jego ostatnia premiera to Płaczemy, zamówiona przez wrocławski festiwal Jazztopad. W 2019 r. światło dzienne ujrzy Druga Symfonia, pisana dla orkiestry grającej na instrumentach dawnych Capelli Cracoviensis.
Masecki pisze także muzykę do filmu oraz teatru. Był aranżerem, kompozytorem i konsultantem muzycznym w filmie Zimna Wojna Pawła Pawlikowskiego (nagroda „Najlepszy Reżyser” na festiwalu filmowym w Cannes 2018). Skomponował piosenkę i wystąpił w nowym filmie Agnieszki Holland Gareth Jones. Pisał również do seriali telewizyjnych Ślepnąc od Świateł Krzysztofa Skoniecznego (produkcja HBO) i stworzonego dla platformy Netflix serialu 1983 w reżyserii m.in. Agnieszki Holland. Wcześniej stworzył ścieżkę dźwiękową do filmu Obce Niebo Dariusza Gajewskiego oraz Fuck For Forrest Michała Marczaka.
Partnerzy
współfinansowanie
sponsor
patronat medialny
ZWROTY ZAKUPIONYCH BILETÓW
Miejscówki na wydarzenie, które miało odbyć się 8 listopada tracą ważność.
Kalendarium wydarzeń
Kino
Seans filmowy
... NIE TYLKO O STARYM KINIE - spotkanie ONLINE ze Stanisławem Janickim
12 grudnia 2020, godz. 18:00
online
cykl: 110 lat kina w SOKOLE